Ingen vinter varar för evigt, ingen vår står över ett år

Det är ju så, som säkerligen ingen har missat, att det är "megavintern" som råder just nu. Snön ligger som ett täcke över de annars så gröna fotbollsplanerna. De enda platserna just nu där det lyser ett ljus är antingen från ett svettigt gym eller från någon konstgräsplan. Man skulle väl kunna säga att den svenska fotbollen går i ide under vintern. 

Det som är nytt i Wälägret är kanske inte något undertecknad kan svara på. Är för tillfället skadad och ägnar tiden åt att vara inomhus istället för att vara ute och frysa ansiktet av mig. Och vill slänga en känga åt bloggkollegan: En verklig vän är en person som firar vintersemester på en soldränkt strand och INTE skickar vykort. Vet även att trion från Thailand kommer hem den 14:e februari och vi får väl se hur feta de har blivit. ... medan en annan får bidra med sin del till staten och hålla sig fräsch psykiskt istället för fysiskt.

Vad jag hörde från träningen senast blev jag inte särskilt överraskad. Mitt under ett löpningspass hoppade Mr Rosenberg, även kallad Basse, av för att gå in och koka kaffe till resterande i laget (Thank God for "Mage med Sandgren" säger jag bara). Verkar även som så att Basse funnit en ny vän i Jakob Heurgren, en Jakob som antagligen har skrivit på för Wä? Om så är fallet hälsar vi honom välkommen till laget! Mer information och grabben kommer när jag vet hans fulländade öde.

Vidare sen kan jag tänka mig att det är många av er där ute som väntar på att serien ska sparka igång. Kan ju meddela att det är 63 dagar kvar till fredagen den 13:e april. En match som kommer att spelas i Sösdala 18:15. Kan ju inte mer än hoppas på stöd från supportrar och från de spelare som icke spelar. Jag vet iallafall att jag kan räkna med Janne Alm.
Så länge kan du hålla ögonen på de intressanta träningsmatcherna i Kristianstadtrakten.

(Så här skulle nog Basses, Jockes och Starnäs gym sett ut (om de skulle gått till något)


Förövrigt är det ju snart Alla hjärtans dag och vi här på Wäbloggen sänder vår kärlek till er!



Ett vänligt ord kan hålla en varm hela vintern - så tänk på det!


Kommentarer
Postat av: R.B

Visst är vintern allt bra härlig. Speciellt när man får uppleva den live. Synd bara att jag missar den och lagomt prickar in 2 veckor i paradiset! Med det sagt hälsar jag samtliga en trevlig helg från Vietnam!

2012-02-11 @ 09:25:39
Postat av: J.F

Glassa lagom och akta dig för minorna!

2012-02-11 @ 12:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0