Varje engelsman är en ö


(En vacker sommardag med fotbollsskorna på, vad kan gå snett?)



Namn:
Nicholas ”Nico” Harrison
Ålder: 19
Civilstånd: Sugen på Jocke i omklädningsrummet
Levebröd: Lärarvikarie på Kristianstad Kommun och IT-utbildning på Time2Study
Moderklubb: Wä IF
Andra klubbar du har spelat i: Viby IF
Favoritlag: Manchester United, Cheltenham Town och England
Favoritspelare: Paul Scholes, Nemanja Vidic och Xabi Alonso
Avgudar: Chris Martin (Coldplay)

Hur är dina känslor och intryck av Wäbloggen?
Mycket positivt. Intresset är enormt för lokalfotbollen men efter nerläggningen av FotbolliKristianstad får vi hungriga läsare mätta oss med lokala fotbollsbloggar och en liten hörna i Bladet då och då.

Berätta varför du har valt att tillhöra Wä IF?
Wä IF är min moderklubb. Wä IF är klubben i mitt hjärta. Wä IF är klubben jag vill vinna med.

Hur lyder dina tankar om ledarstaben?
Elfver och Bumling är ovärderliga och är värda alla cred de får. Tycker det är bra att vi behåller samma ledare och inte byter lika ofta som Basse käkar kebabpizza. Micke är fotbollskunnig, ung i tränarrollen och lär sig för varje år. Det ska bli spännande att se vad Manta tillför denna säsong när han kan närvara vid fler tillfällen.

Vem/vilka i laget kan bidra med mest, varför?
En sak är säker, om det regnar vet vi ju att Danne Emilsson inte kommer att bidra med något. Även Jagge Heurgren verkar mystiskt bli skadad varje gång vi tränar bredvid damlaget. ”Jakt med Jagge” blir kanske lika populärt som ”Mage med Sandgren” i framtiden.  Hoppas på många intressanta historier från Henke ”Biffen” Andersson när han levlar sin WOWgubbe samtidigt som man inte får glömma Elfvers matlagning och Bumlings korvgrillning. Annars är det ny säsong, nya möjligheter. Alla ska få sin chans att visa var de går för nu utan fördomar.

Vad kan du bidra med i Wä IF?
Biljetter till Uniteds hemmamatcher

Vad kännetecknar din personlighet?
Stabilitet

Dina starka respektive svaga sidor som fotbollsspelare?
Goda passningsfötter, stabil kondition och starkt huvudspel, men för det mesta är jag bara långsam, klen och dålig på att skjuta!

Om du fick välja en elitfotbollsspelare du är mest lik spelmässigt, vem skulle det vara?
Micheal Carrick (Man.United)

Vem är den bästa fotbollsspelare du spelat med respektive mot?
Viktor Agardius är den bästa medspelaren. Erton Fejzullahu är väl bästa motståndaren, tyvärr. Han är en jävla pajas som kommer till Alliansen och förstör.

Vem tycker/tror du gör sig bäst under lagfesterna?
När Emil ”Gaymol” Svensson är taggad finns ingen motsvarighet.  På tal om det, den målvakten som tränade med oss en gång några år sedan, kom på lagfesten, satt på en i damlaget för att sedan lämna klubben lika snabbt igen, det var lite random?

Vem är din favoritsupporter i Wä IF?
Janne Alm! Hemma eller borta. Vått eller torrt. Varmt eller kall. Man kan alltid räkna med Janne och han inspirerar en att alltid ge sitt bästa.  De äldre herrarna som alltid sitter till vänster om avbytarbåset är också värdefulla precis som Coca-Cola-Lillen som gör några sporadiska besök och rapar lite.

Vilka är dina lokala favoritlag?
Får väl säga att förutom Wä är Viby lite av en favorit.

Ditt starkaste fotbollsminne?
Kvalmatcherna med Viby mot Båstad 2010. Förlust med 2-1 på hemma plan i en ganska tråkig match men bortamatchen var helt annorlunda. Vi gjorde två snabba mål, de kvitterade men i slutminuterna nickade Andreas Kardum in 3-2målet som gjorde att vi vann på bortamål. Glädje! Tycker champagne är ganska räligt, men då smakade det djävulskt gott! Klimax på en fantastisk höst och desto roligare att göra det tillsammans med pappa som tränare.

Vilken färg föredrar du att ha på våra matchdresser?
Orange!  Ge fan i det där med grönt på tröjan. De tröjorna vi har nu är gössiga!

Tala om något få vet om dig?
Lider av Pteromerhanophobia. Googla det.
Sen är det så att jag samlar på miniatyrer av fotbollsarenor som jag har besökt. Har Old Trafford, San Siro, Santiago Bernabeu, Nou Camp, Wembley och Allianz Arena än så länge. Riktigt nördigt!

Unika frågan: Kan du berätta om varför du lämnade Wä IF för Viby IF och sedan kom tillbaka.
En simpel ekvation. Jag fick inte många minuters speltid i a-laget, och de minuterna jag fick var oftast på kanten vilket är en tokig plats för en spelare som mig. Jag suktade efter a-lagsfotboll, central position och en nyladdning. Far min tränar Viby så jag hade redan följt laget noga och visste att där fanns många underbara människor. Vi hade en fantastisk höstsäsong där vi vann 13 av 14 matcher och tog oss upp i femman via kvalsegern mot Båstad. Även ifall Viby är en härlig klubb att spela för, och jag är tacksam för att alla tog in mig i gänget, så är Wä IF i slutändan Wä IF och det är där jag vill vara!

7 snabba:
Fetstil på Nicos val:
Vårsäsongen eller höstsäsongen
Elfvers pasta eller Bumlings hamburgare
Skidsemester eller solsemester
Prio Snygga skor eller prio sköna skor
Messi eller Maradona
Soffmatcher eller livematcher
Öl eller sprit


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0