Vi bjuder på fotbollsgodis!

Det är fredag och i väntan på att säsongen 2012 ska korsa startlinjen bjuder vi nu på fotbollsgodis.
Trevlig fredag!

Vad är skillnaden mellan Alex Ferguson och Gud?
- Gud tror inte att han är Alex Ferguson.
Fotbollslaget hade förlorat med 4 - 0
och coachen gick fram till domaren:
- En strålande match!
- Tycker du?
- Ja, absolut! Du skulle ha sett den!
Vad gjorde Dalglish efter att han hade
vunnit Premier League med Liverpool?
- Stängde av sitt Xbox
En klassiker av Per Andersson (komiker)
- Per - "Vem tycker du skall stå av Andreas Isaksson och Rami Shaaban?"
- Thomas Ravelli - "Nu mot Nordirland?"
- Per - "Nej, om de är ensamma på en fest och det bara finns en stol!"

"Vi skall åka på träningsläger i USA, närmare bestämt i Kanada."
- Rolf Zetterlund (som dock själv dementerat att han någonsin sagt så)


"Rob Green har tränat idag och i 3 timmar
hade han fått 4000 skott på sig och inte släppt in ett enda mål.
I morgon, kommer han och Heskey att träna med resten av laget ..."


"Om Everton spelade i min trädgård skulle jag dra för gardinerna"
-Bill Shankley, legendarisk Liverpoolsmanager.

"Jag är tysk och det säger sig självt att jag inte är rasist"

- Peter Antoine

"Jag tror inte på Gud. I Spanien gör alla
22 spelarna korstecknet innan de går ut på plan
Hade det funkat skulle alla matcher sluta oavgjort"
-Johan Cruyff
"Jag la mina pengar på sprit, kvinnor och snabba bilar.
Resten slösade jag bort"

-George Best
"Vi får knyta tummarna"
-Roland Nilsson
"Det finns ingen anledning att kasta yxan i sjön, snarare tvärtom"
-Putte Kock
"1969 slutade jag med både sprit och sex.
Det var de värsta 20 minuterna i mitt liv"
-George Best igen
"Pelé var bra och får gärna kalla sig nummer två i världen
genom tiderna. Men tänk då på att han var en präktig kille.
Jag var ute och knarkade till halv 5 på morgnarna. Ibland
brukar jag tänka på hur mycket bättre jag hade kunnat bli
om jag hade skött mig bättre"
-
Vem tror ni, om inte Diego Maradona.
"Detta betyder att vi får vår egen identitet.
Nu heter vi inte längre något som påminner om något annat"
-Malmö FF:s Ingrid Gunnarsson om damlagets namnbyte till LDB.

"Jag brukar säga att varje spelare ska bli minst 5 procent bättre.
Om laget totalt sett blir 55 procent bättre så blir vi i slutändan ett
mycket bättre lag"
- Tränaren Sören Åkeby
"Väldigt trevligt att varje liter bensin som ett United-fan
tankar, går direkt till vår kassa för spelarköp"
-Noel Gallagher (Oasis-sångaren och Man City-fan).
Om sin klubbs nya ägare (arabiska oljemiljardärer).

"En målvakt är en målvakt eftersom
han inte kan spela fotboll"
-Ruud Gullit
"Martin Dahlin försöker med en klacksax!" - Bosse Hansson, Tv-sporten
"Det kvittar hur matchen slutar bara resultatet står sig" -Bosse Hansson igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0