Inga kommentarer

Matchen mot Ovesholm i tisdags är nu ett minne blott. Många och i synnerhet alla åskådare som tagit sig till Slottsvallen för att bevittna denna härlighet till derby, kommer med stor sannolikhet att minnas denna drabbning en lång tid framöver.
För allt kom egentligen tillslut bara att handla om en enda sak. Domarinsatsen...
Eller vad sägs om tio utdelade gula kort?

Även om inte den egna insatsen under den första halvan av matchen var någon av de bättre insatserna vi gjort i år, så var den andra desto bättre.
Matchen började ändå förvånansvärt lugnt och avvaktande från båda sidor.
Men detta var bara lugnet före stormen och säg något som varar förevigt.
Bara drygt 5 minuter in på matchen förvandlades Slottsvallen helt sonika till ett slagfält och utan några som helst regler i princip.
Ovesholm tar ledningen med 1-0 ganska enkelt. Detta efter att man fått frispark strax utanför straffområdet och där bollen slagits igenom muren på ett märkligt sätt.
Kajan mellan stolparna var chanslös...

Därefter fortsatte kriget och det utdelades "kyssar" både till höger och vänster. Den ena än fulare än den andra och utan några större åtgärder från domarteamet. Vilket man så klart kan ifrågasätta.
Och när det svider som mest och efter en (ur mitt perspektiv) minst sagt skandalös missad straffsituation något tidigare, lägg därtill en misskalkylerad brytning á la kapning på Christoffer Lauge Pedersen, så kommer även tvåan för hemmalaget precis innan halvtidsvilan.
Vilket såklart sved extra mycket i det redan nedsaltade såret! Men vad gör man, liksom...

Så med alla tänkbara odds emot oss samt ett 2-0 underläge var det inte många tillresta supportrar som trodde att det skulle gå vägen tillslut.

Ett par byten utfördes inför andra halvlek för att få igång spelet och intensiteten i ett redan sargat Wä som dessutom spelade precis som Ovesholm ville.
Upphämtningen hade börjat...

I 60:e minuten kom så reduceringen av Tim Roskvist efter en försvarsmiss och nu var läget något helt annat.
2-1 och Ovesholm kändes skakiga.
Spelet stämde därefter mer och mer och med ny tillförd energi i form av fler byten samt vind i seglet gick vi för kvittering.

Och som kvitteringen kom. Det kunde ju knappast ha varit mer spännande.

I 94:e(!) matchminuten gör Marcus "Macce" Andersson det urviktiga 2-2 målet och Ovesholmarna var mer eller mindre i uppror.

Så här i efterhand känns ändå ett delat resultat rättvist.
För vår egen del var detta en moralisk seger och det tycker jag att vi absolut ska vara nöjda med.
Speciellt med tanke på hur utgångsläget inför andra halvlek såg ut.

Ingen höjde sig egentligen över mängden denna kväll men är det någon som förtjänar priset som matchens lirare, så är det ta mig tusan Annelie Thyberg!
Man kan lugnt säga att bägaren hade runnit över och att det svartnade rejält för ögonen på henne men ur mitt perspektiv var det hon gjorde, helt rätt.
Man kan inte alltid bara vara tyst och titta på. Det håller inte. Inte ens i division 5 eller Korpen, om ni så vill.



Matchens lirare: Annelie Thyberg


Med Ovesholmsmatchen som avslutning i minnet tar vi nu nya tag inför höstomgången och laddar upp med en riktigt skön och solig OS-sommar.


Träningarna kör åter igång igen onsdagen den 25 juli kl. 19.00.

Må väl!


Dagens fotbollscitat:
"Jag tror på teorin att om motståndarna gör mål måste vi göra två mål för att vinna."
- Howard Wilkinson



Kommentarer
Postat av: mirsad sarhatlic

Intressanta kommentarer om mig som domare.

2012-06-30 @ 20:37:57
Postat av: mirsad sarhatlic

10 varningar i matchen,kallas för inga direkta åtgärder. Hmmmmm?

2012-06-30 @ 20:40:04
Postat av: RB

Inga namn nämnda, inga glömda. Det finns fler än en på planen.
Ibland räcker det inte med att bara dela ut den gula ostskivan.

2012-07-01 @ 14:04:57
Postat av: Sebbe

Även en domare kan göra en mindre bra insats, men när man som rättsskipare springer runt och är arrogant och direkt uppkäftig mot spelare anser jag att man ska tänka över sitt agerande och vad man sprider för signaler till spelare och åskådare.

2012-07-01 @ 14:53:57
Postat av: javisst

Ta kritiken som en man Mirsad. Det var du själv som inte ville diskutera efter matchen då får du själv skylla dig att du får reda på åsikterna här. Din attityd hör verkligen inte hemma på en fotbollsplan. Du borde ta dig en rejäl tankeställare då det är många lag som inte är allt förtjusta i dig.

2012-07-01 @ 21:57:20
Postat av: Ildefonso

Kritik är det enda sättet att utvecklas.
Det här speglar att det inte finns någon status på domarsidan i Sverige. (Kolla statistiken bara)
Mitt förslag är att man tar emot kritiken på ett intelligent sätt för att täcka sånna här konflikter i framtiden.
Förbundet måste ta ansvar för det här för att kunna modernisera framtida utbildningar. (Sunt förnuft. Finns i regelboken.)

2012-07-01 @ 23:06:39
Postat av: Mirsad

Jag behåller rätt att försvara mig och kommer alltid att göra det oavsett var jag befinner mig. Att vara domare är inte alltid lätt och ibland tar man beslut som inte gynnar någon, det är bara så. Jag är inte Gud och jag gör fel som ni andra. Men det betyder inte att någon har rätt att trakassera mig efter matchen.

2012-07-02 @ 09:33:48
Postat av: Mirsad

Till javisst: kritiken från dig har alltid varit ensidig och inte särskild konstruktiv. Göm dig inte bakom orden " många", skriv istället jag gillar inte dig och då är det ok. Du verkar inte gilla någon som tycker annorlunda än du och som inte tolererar dina ensidiga, orealistiska komentarer. En riktig man som du efterlyser har skrivit sitt namn i bloggen. Förresten, du behöver inte göra det jag vet vem du är. Jag tar med mig allt som var bra och dåligt från matchen och ångrar inte mitt beslut att inte blåsa frisparken. Man kan alltid bli bättre. Syns nästa match, trevlig sommar till alla även till dig javisst.

2012-07-02 @ 12:01:55
Postat av: Yngsjö

Underbar hets! Mer, mer !(så går vi enkelt och vinner serien hahaha)

2012-07-03 @ 15:16:46
Postat av: Till Yngsjö

Om ni vinner serien nu är det en stor katastrof, ni har allt att förlora

2012-07-03 @ 16:43:45
Postat av: -

inte vinner*

2012-07-03 @ 16:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0